free counter

Saturday, August 27, 2011

Accident...!

Sape yg accident???  Aku ke???  ohh....bukan aku la..
Actually, Mama,Abang n Mak cik aku yg accident petang tadi... Tapi, syukur Alhamdulillah... Mama, Along n Mak cik aku bebas dari sebarang kecederaan.... Just terkejut je lah yg x habis lagi kot...

ok,cerita pasal accident tu camni.... Petang tadi, around pukul 4.30 macam tu r... Mama, Along n Mak cik aku dalam perjalanan nak pergi ke rumah nenek aku kat Coconut Village tu... Along yg drive...Mama duk sebelah along (co-pilot)..hahaha..then, Mak Cik aku duduk kat sit belakang...

Jalan agak jammed la..maklumlah, musim perayaan ni kan... Semua orang nak balik kampung... x sabar nak jumpa keluarga masing-masing.... (back to our story balik) so, dekat trafic light... queue sgt-sgt panjang... Along, Mama n Mak cik aku tengah sembang-sembang kat dalam kereta..sementara tunggu trafic light tu hijau kan... Then, tiba-tiba ada bunyi yg agak kuat r dari belakang..n, dalam masa yg sama..ada sedikit gegaran kot...hahahaha (pandai-pandai je aku, haha..aku agak je weyh)

Bila Mak cik aku pandang belakang je...tengok-tengok...ada seseorang dah tercampak atas but blakang kereta aku... Along pon,cepat2 turun dan tolong dia...(ada lagi r orang-orang awam yg lain gak tolong)

Rupa-rupanya...mangsa yg langgar kereta aku tu, x dapat nak kawal motor dia...faham-faham je la...tengah laju n jalan pulak licin..(baru je lpas hujan) so, bila brek...die x dpt nk kawal la..licin...tu yg die langgar belakang kereta aku tu...

And, hasilnya...kereta kesayangan aku,... jadi camni.... sedeyhhh kott...

Cermin belakang yg retak....

Ni, view dari tepi ...bumper dah pecah...

Bahagian yg dirempuh!!! sebelah kanan je k..


Tapi, apa-apa pon... aku sgt bersyukur.. sebab family aku x ada apa-apa...kereta je la teruk sikit... maybe, ni semua ujian sempena bulan puasa ni... Tuhan nak uji tahap kesabaran kita semua... so, berhati-hati di jalan raya,,, bertimbang rasa lah sikit....ok...

p/s : Pandulah dengan selamat, Ingatlah orang-orang yang tersayang...

No comments: